sobota 9. januára 2016

The Assassin's Blade (Sarah J.Maas) - Trón zo skla 0.5 | Recenzia

Názov: The Assassin's Blade
Autor: Sarah J. Maas
Počet strán: 448
Žáner: fantasy
Hodnotenie GR: 4.53

Anotácia:
Celaena Sardothien vďačí za svoju reputáciu Arobynnovi Hamelovi. On jej dal domov v Spolku Vrahov a naučil ju schopnosti, ktoré potrebovala na prežijie.
Arobynnovi nepriatelia sa rozprestierajú široko ďaleko - od striech Adarlanu a jeho špinavých brlohov, po odľahlé ostrovy a nepriateľské púšte. Celaena má za úlohu sa ich zbaviť. Ale za jej úlohami leži temná pravda, ktorá zapečatí jej osud - a rozreže jej srdce na polovice navždy...
Objavte temné podsvetie tejto drsnej hrdinky a zistite, ako legenda začína v piatich strhujúcich novelách odohrávajúcich sa pred prvou knihou New York Times bestselleru, sérii Trón zo Skla.



Môj názor na knihu:

Kniha The Assassin's Blade  je kolekcia piatich príbehov (každý do 100 strán) zo života nájomnej vrahyne Celaeny Sardothien. Ja som sa chystala na túto knihu už dlho, ale vždy som to odkladala, až ma nakoniec k jej prečítaniu prinútilo vydanie štvrtej knihy v tejto sérii. Dozvedela som sa totiž, že je potrebné prečítať si tieto krátke príbehy na to, aby čitatelia správne pochopili určité pasáže najnovšej knihy. Tak som sa do nej pustila a musím povedať, že ľutujem, že som si ju neprečítala ešte hneď po prvej knihe, lebo tie informácie, čo som sa dozvedela by mi pomohli pochopiť činy Celaeny viac. Čiže toto je smerované na všetkých vás čitateľov tejto série, radím vám, prečítajte si túto prequel najneskôr po Korune z temnoty!

Teraz už k samotnej knihe. Ako celok sa mi veľmi páčila a znova ma Sarah nesklamala. Niektoré príbehy neboli také napínavé ako ostatné, ale ani jeden nebol zlý.

Sarin štýl písania ostáva aj naďalej rovnaký - umelecký a akčný. Dokáže vo vás vyvolať celú paletu pocitov, či už ostanete napätí, vystrašení, šťastní, nahnevaní, s úsmevom cez celú tvár alebo s chuťou niekoho zabiť. Jej štýl je neopakovateľný a nádherný. Aspoň ja na jej knihách vidím, že bola narodená aby sa stala spisovateľkou a každou vydanou knihou sa iba zlepšuje.

Tým, že je každý čitateľ, čo sa do tejto knihy pustí už oboznámený s jej magickým svetom, sa knižka
zaobišla bez zdĺhavých opisov a podrobností o tom, ako všetko presne funguje a hneď od prvej strany je nabitá akciou.
Stále sa však dostávame hlbšie do zákutí politiky, podsvetia alebo vzťahov.
Páčilo sa mi, že som ako čitateľka viac nakukla do vnútra Celaeny a zistila som, prečo pociťuje určité pocity k nemenovaným osobám a prečo tak túži po pomste. Dokázala som spoznať hlbšie jej charakter a jej minulosť, čo je pri tejto sérii vždy nápomocné.
Čo sa bude páčiť čitateľom, ktorí chcú vidieť Celaenu pri tom, ako vykonáva svoju prácu je jednoznačne množstvo scén pri ktorých sa ozýva hluk mečov. V každom príbehu je minimálne jedna takáto scéna a poviem vám, je super sledovať, čo sa v nej odohráva!
Zároveň si na tejto knihe cením, že som sa prvý krát mohla pozrieť aj na postavy, ktoré sú v ostatných knihách iba spomenuté a nevystupujú tam. Napríklad taký Arobynn, alebo Sam. Vždy sme o nich počuli len tak povrchovo. Tu je super to, že sú v deji aj prítomní a konajú.

Ako som spomínala, každý príbeh sa mi páčil, aj keď niektoré boli lepšie než iné. S tým som však aj rátala. Musím podotknúť, že aj keď je to 5 rozličných príbehov, všetky sa do seba vlievajú hladko a iba s malým časovým odstupom, čiže zmena medzi príbehmi je iba ťažko badateľná. Taktiež bolo
super, že je na začiatku alebo aj počas ďalšieho príbehu trochu zrekapitulované to, čo sa udialo v predchádzajúcom/cich. Ale to iba tak medzi rečou, keby niekto náhodou zabudol, čo sa presne stalo.



Moje osobné hodnotenia príbehov:

Prvý príbeh: The Assassin and the Pirate Lord  4/5*
Druhý príbeh: The Assassin and the Healer  3.5/5*
Tretí príbeh: The Assassin and the Desert  5/5*
Štvrtý príbeh: The Assassin and the Underworld  4.5/5*
Piaty príbeh: The Assassin and the Empire  5/5*



2 komentáre:

  1. Ani jeden z príbehov som nečítala a štvorku som pochopila. Teda myslím :D :D Neviem, do tejto knihy sa mi akosi púšťať nechce. Nezvyknem čítať poviedky pomimo hlavných sérií, lebo furt mám dojem, že sa tam nedeje nič dôležité. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je škoda, ale určite odporúčam ak budeš mať niekedy chuť sa do nej pustiť. :)
      Ja som zatiaľ žiadne poviedky nečítala, pretože tak isto ako ty sa mi do nich moc nechce, lebo načo, ale táto určite nie je jednou z tých, kde sa nič nedeje, práve že sa tam dialo viac ako v Tróne zo skla, by som povedala. :D A ešte k tomu Sam, :OO bol úžasný!

      Odstrániť