nedeľa 4. januára 2015

Filmové adaptácie kníh, ktoré ma milo prekvapili a tie, ktoré ma sklamali...

Všetci poznáme ten pocit, keď sa tešíme, že naša obľúbená kniha bude sfilmovaná a navrávame si, že to bude dokonalé, no a nakoniec to tak aj je!
To je teda ten lepší scenár a pretože nie sme pesimisti, tak sa poďme baviť najprv o týchto vydarených filmoch.

Väčšinou keď sledujem filmové adaptácie kníh som s nimi spokojná, pretože chápem nejaké tie zmeny a vynechané časti, pretože naozaj z 500 stranových kníh sa nedá spraviť film na 2 hodiny. Aj keď buďme úprimní, niekedy to nevyjde ale o tom po tom.



1. If I Stay
Nádherný film spracovaný podľa krásnej knihy. Čo viac k tomu dodať. Výber hercov samozrejme na jedničku, filmové prevedenie taktiež veľmi dobré. V poslednej dobe som si strašne obľúbila Chloe Grace Moretz, ľudia! Som v tom sama?







2. veľmi prekvapivo the Fault in Our Stars
Dávam to hneď na začiatok lebo chcem mať z krku tie otrepané. :) Všetci vieme o čom to je, myslím, že tu komentár netreba. :)









3. Divergent
Aj napriek celkom veľkým rozdielom sa mi film naozaj páčil a užila som si ho, vôbec tam tie zmeny nevadili, naozaj great job! Obávam sa však trochu toho Insurgent, že to pokazia no..








4. všetky Hunger Games
Taktiež vieme o čo ide, veľmi dobré spracovanie, taktiež tam bol podrobnejšie spracovaný dej knihy, proste dokonalé samo o sebe a môžem tie filmy pozerať aj 1000-krát a neomrzia.








5. the Maze Runner
Boli tam menšie rozdiely, ktoré však nezmenili celkovú podstatu deja a boli vyvážené prepracovanými detailami, takže celkový zážitok z filmu bol super! Odporúčam každému prečítať aj knihu, i keď sú na ňu zmiešané názory.







6. the Giver
Toto bol jeden z najlepších filmov tohto roka a to jednoznačne! Pozerala som ho pred pár dňami online a môžem iba odporučiť! Bolo super vidieť ten príbeh aj na obrazovke, nie iba na stránkach knihy a keď už o tom vravím, určite čeknite knihu, ja som ju čítala tak v septembri a bola naozaj dobrá a má menej ako 200 strán! :)





7. Harry Potter a XYZ
Filmy ako aj knihy nikdy,a le že nikdy neomrzia, pretože Harryho príbeha celkovo ten svet tu s nami ostane navždy!










..no a teraz už však poďme na tie, ktoré aspoň mňa donútili po dopozeraní pozerať na obrazovku s otvorenými ústami a výrazom a lá "čo to malo byť?!?"



1. Percy Jackson

No proste nie, nie a nie! Herci (až na Logana) sa vôbec nehodili na tie postavy a veľmi veľa vecí bolo mizerne spravených a úplne mimo. Naozaj možno aj najhorší film založený na knihe aký som videla









2. City of Bones
Aj napriek tomu, že ma kniha až tak nebavila by som si ju radšej prečítala dvakrát ako znova pozerať tento film. Jediná dobrá vec na ňom bol výber hercov, i keď Lily sa mohla prefarbiť na ryšavo trochu viac. Akože, nebolo to totálne zle spracované ale celkovo ako komplex to pôsobilo tak divne a od veci.






Ktoré filmy podľa kníh sklamali/potešili vás? :) Sú nejaké na ktoré som zabudla?

4 komentáre:

  1. :3 Jej, konečně někdo umístil Divergenci před HG.. ve většině s tebou souhlasím, jen ještě If I stay jsem neviděla, tak snad to napravím co nejdříve...
    Co se týče Percyho, tak nemám nějaký velký pocit, že je to nejhorší. Mě se celkově ty filmy docela líbili, ale s Mortal Instruments souhlasím..to je snad jediná adaptace, která se mi nelíbila. Zase musím říct, že já mám velice zvláštní typy na dobré filmy. Možná znáš spisovatele Darrena Shana, jehož knihy byli též zfilmovány a bohužel destíky lidí ten film nenávidí. :/ Vím, že s knihou to moc společného nemá, kromě hlavního příběhu, ale zrovna Cirque du freak se mi líbil. Nu což? Každý máme jiné chutě :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určite čekni If I Stay čo najskôr, je to naozaj nádherné spracovanie, až mi od dojatia sem-tam skĺzla slza po líci. :D A Percy..ja neviem, keď mne sa tak nenormálne nepáčilo ako spravili tými filmovými efektmi všetky tie mytologické, alebo ako to nazvať, prvky ako kentaurovia, nohy Grovera (resp. satyrovia), Hádes (ten ma naštval najviac, lebo Hádesa mám nenormálne rada lebo je fakt super po tom čo som o ňom zistila viac vďaka projektu na literatúru :D ) a podobne...ale niektorí tiež vravia že to nebolo také zlé takže fakt záleží len na tom čo daná osoba obľubuje a to nikomu určite neberiem. :) Cirque du freak už mi niekto spomínal tuším dávnejšie tak raz to hádam čeknem! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj ja súhlasím, klasika ako Harry Potter alebo už pomaly aj Hry o život, Divergencia sú proste dokonalé aj na tie rozdiely v knihe. Tiež sa bojím, že Rezistencia už nebude taká dobrá, lebo po pozretí traileru som trochu mimo,hh :D ale uvidíme. Čo sa týka Mesta Kostí tak to ma dosť sklamalo, kedže ja tie knihy úplne milujem a ten film je v porovnaní s nimi o ničom. Inak je to pekný článok.
    Zároveň by som ťa chcela pozvať na moju giveaway tu: http://sashenageletova.blogspot.sk/2015/01/new-year-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne! :) btw. myslím, že Harry Potter ma nikdy neomrzí, lebo to je tak dobre spracované až ma to bolí. :D Určite sa zapojím! :)

      Odstrániť