P.S Stále tě miluju - Všem klukům které jsem milovala #2 (Jenny Han) | Recenzia

Hodnotenie GR: 4.21

Lara Jean nečakala, že sa naozaj zamiluje to Petra.
Ona a Peter to iba predstierali. Až na to, že zrazu nie. Teraz je Lara Jean zmätená viac než kedykoľvek predtým.
Keď sa iný chlapec z jej minulosti vracia do jej života, pocity Lary Jean k nemu sa vracajú tiež. Môže byť dievča naraz zamilované do dvoch chlapcov?

"I want it all, and to have it all, you have to risk it all.”

Môj názor:

Podľa mojej recenzie na knihu Všem klukům které jsem milovala asi viete odhadnúť, že som prvý diel neskutočne milovala a nevedela sa dočkať pokračovania. Mala som od druhej knihy veľké očakávania. Žiaľ, naplnené boli iba sčasti.

Po tom, ako bola predchádzajúca kniha ukončená, som si išla vytrhať vlasy. Nevedela som na príbeh
prestať myslieť a zostala som nervózna a nedočkavá na druhý diel. Bola som plná očakávaní týkajúcich sa vzťahu Lary a Petera, chcela som vedieť, čo sa ďalej bude diať s našimi troma Song-Covey sestrami. Myslela som si, že v tejto knihe nebude toľko drámy, ale mýlila som sa - bolo jej tam viac. A občas mi prišla aj trochu absurdná a nútená. Boli tam zbytočné hádky a rôzne zápletky medzi niekoľkými postavami a bohato by sa dej zaobišiel aj bez nich.

Napríklad ma tak nahneval incident medzi Larou a Peterom. Bol zbytočne prehnaný a prišiel mi detský. Pritom obe postavy majú dostatok rokov na to, aby vedeli ako sa problémy riešia. Zároveň tým bol zničený aj vývoj Larinej postavy. Chcela som vidieť, ako sa z nej stane múdrejšia mladá žena so sebavedomím a vyspelejším rozumom, nie bláznivú tínedžerku, čo nevie ako sa riešia problémy a ako sa stavia k nepríjemným situáciám. Jednoducho som si priala, aby sa poučila z chýb, čo spravila v minulej knihe. No aby som ju tu iba nekritizovala, aj naďalej mi ostala sympatická a mám ju rada ako postavu, aj keď sa možno správa nevyspelo a robí hlúpe rozhodnutia. Predsa len stále má vzorový úžasný vzťah so sestrami, jej odpovede sú vtipné a už sa nehrá na niečo, čo nie je. Aj také postavy predsa musia byť.

“When you lose someone and it still hurts, that's when you know the love was real.”

Kniha sa zároveň ubrala úplne iným smerom než som čakala a nemôžem povedať, že by sa mi nepáčil. Chcela som, aby sa kniha uberala určitým smerom, ale aj napriek tomu, že išla úplne iným sa mi to páčilo. Neberte to tak, že vravím, že som si príbeh toľko neužila, ja som si ho užila, ale bola som sklamaná z toho, že Larin a Peterov vzťah nešiel viac do hĺbky. Okrem toho sa mi väčšia väčšina vecí na knihe páčila, čiže určite to nepovažujem za stratený čas.

Čo sa mi na knihe páčilo bolo určite zakomponovanie vedľajších postáv. Aspoň takýmto spôsobom išla Jenny viac do hĺbky a mohli sme viac pochopiť správanie niektorých. Vážne sa mi páčilo, ako dala skupinku kamarátov (v ktorej bola Lara s Peterom a s ostatnými) dokopy. Bolo to zábavné a knihu to oživilo. Jenny Han má jednoducho talent na vytváranie uveriteľných postáv.

Napriek tomu, že som si toto pokračovanie neužila na 100% ako prvý diel ale skôr na takých 78% ostávam stále verná názoru, že Han je super spisovateľka a teším sa na jej nové knihy, ktoré určite budem čítať. Jej štýl písania mi je prosto veľmi príjemný a baví ma.

Čo k tomu ešte dodať? Nemôžem ísť do detailov, lebo je to predsa len druhý diel a nechcem vám skaziť očakávania a prekvapenia.

“I suppose you can't hold on to old things just for the sake of holding on.”

Mne sa teda koniec koncov kniha celkom páčila, bola príjemným čítaním. Určite som čítala stokrát lepšie pokračovania, ale tak čo už. Myslím, že by bolo lepšie, keby túto knihu Jenny vsunula do TAtBILB a spravila by tak knihu 470 stranovú. Pokračovanie v podobe normálnej celej knihy mi totiž prišlo trochu nepotrebné...