utorok 23. septembra 2014

THE MAZE RUNNER: book/movie talk



Pred pár dňami mal aj v slovenských kinách premiéru film vytvorený na základe prvej knihy v sérii Jamesa Dashnera - The Maze Runner (Labyrint: Útek). Ja som na ňom bola v kine v sobotu 20. a musím povedať, že to stálo za to!!!


12382940Knihu som čítala, neskutočne som si ju užila a vďaka nej mi na zoznam manželov pribudol Thomas, haha. Bola to jedna z najlepších kníh aké som v tomto roku zatiaľ prečítala a odporúčam ju každému, je plná akcie, nečakaných momentov a vďaka tomu, že Dashner odhaľoval pravdu o celom bludisku postupne to nechá každého napätého až do konca.

Aj napriek ohromným rozdielom v porovnaní s knihou sa mi film strašne páčil. Celé bludisko, štruktúra, Glade boli dokonale spracované. Myslím, že to naplnilo očakávania mnohých čitateľov a ja som jednou z nich. Bolo tam vidieť napätie medzi Thomasom a Gallym, hlavne Minho bol veľmi dobre vystihnutý a Thomas úplne na jedničku. Som rada, že ho hral Dylan (čiastočne aj kvôli tomu, že je veľmi pekný.. eh) pretože to je presne celý on (Thomas) výzorovo a celkovo ho dobre zahral.

Začiatok filmu bol brutálny myslím že to niektorí ani nečakali tým že nečítali. Box bol dobre spracovaný, vyzeral tak ako v knihe. Glade bol tiež dobrý, ale myslím, že by viac zmien neuškodilo, hlavne teda ten Slammer, ktorý tak tuším ani nenazvali čo ma vytočilo. V knihe bol murovaný a tam to bolo poskladané z palíc...

Chýbala mi tam komunikácia Thomasa s Teresou (tá telepatická), vadilo mi, že sa tam v boxe Teresa prebrala a vydýchla Thomasove meno, keď v skutočnosti ju považovali za mŕtvu a keď sa relatívne prebrala iba ukázala na oblohu a povedala, že sa všetko zmení a potom znova upadla do bezvedomia. 

                                         


Ďalej ma zarazilo, že tam nemali od začiatku to sérum proti bodnutiu Grievermi, takže aj scéna s Benom nebola tým pádom celkom v poriadku.

                             
Najviac mi však asi vadilo to, ako našli východ!! Kde bola Griever Hole? Kde bola dlhá šmykľavka po ktorej sa šmýkali potom dolu do laboratória??? Pff. Veľmi mi vadilo to, že tam nebol ani zďaleka použitý kód "Float, Catch, Bleed, Death, Stiff, Push" a nebolo tam ukázané ako na to Thomas prišiel. Ja som si napríklad vďaka tomu spravila na Thomasa pohľad že je inteligentný.
Po tom, čo som si poplakala pri záverečnej scéne nad Chuckom *slza* ma prekvapilo, že ich odviezli vrtulníkom, pritom to mal byť autobus a tam im mali vysvetliť čo je to "the Flare".   

                       

Nakoniec tam bolo mnoho vecí ktoré sa mi nepáčili ale keď sa na to pozerám pohľadom človeka, ktorý nečítal knihu, tak to bolo dobre spracované lebo človek z toho pochopí pointu a všetko a má aj zážitok.

Z môjho pohľadu dávam filmu asi 3.5/5 bodov ale z objektívneho pohľadu by som mu dala 4.5/5 bodov. Určite nebudete ľutovať že ste na to dali peniaze. :))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára