sobota 15. júla 2017

10 kníh na letné čítanie 2017 | Odporúčania

Letné prázdniny sú každoročne perfektným časom na oddych od školských povinností a čo tento čas robí ešte lepším je to, že konečne sa môžeme dostať ku knihám, na ktoré sme cez rok nemali čas.
Ak už máte vytvorený zoznam kníh na leto tak vám gratulujem! Avšak ak stále neviete po akej knihe siahnuť, tento článok je pre vás ako ušitý a verím, že vás inšpiruje!


Začnime s knihami, ktoré sú ľahké a netreba pri nich toľko zapájať myslenie, jednoducho si ich len užijete! :)


1. The sun is also a star (Nicola Yoon)
Hodnotenie na GR: 4.15/5
Moje hodnotenie: 4/5

Je pravda, že The sun is also a star sa točí okolo príbehu so zložitejšou témou, týkajúcou sa ilegálnych imigrantov a zložitých rodinných vzťahov, ale vzhľadom na to, akým zábavným spôsobom je táto téma poňatá vám strany ubehnú tak rýchlo, že ani nestihnete žmurknúť. Je to perfektná kombinácia pohodového čítania s trochu hlbšou témou, ale ako inak, nesmie v nej chýbať ani romantika.




2. Since you've been gone (Morgan Matson)
Hodnotenie na GR: 4.2/5
Moje hodnotenie: 4.5/5

Pamätám si akoby to bolo včera, čo som túto knižku čítala minulý rok ležiac na lehátku v Grécku pri mori. Príbeh o dvoch najlepších kamarátkach, ktoré sú presným opakom, po tom, čo jedna zmizne bez stopy a zanechá iba zoznam úloh na splnenie pre tú druhú nemôže byť nikdy zlým čítaním na pláži! Výborne napísané, príbeh je záživný a doslova som túto knihu zhltla.




3. Všetkým chalanom, ktorých som milovala (Jenny Han)
Hodnotenie na GR: 4.11/5
Moje hodnotenie: 5/5

Z mojej recenzie ste určite vyčítali, že túto trilógiu milujem. Akurát mi aj prišiel posledný diel a neviem sa naň dočkať. Hlavná postava, Lara Jean, je nesmierne sympatická a realistická, je to obyčajné dievča a čítanie jej príbehu je zábavné. Samozrejme, nie je to žiadna kniha s hlbokou tématikou, ale je to perfektné na, nazvime to, produktívne ničnerobenie - keď sa vám nič nechce, ale aspoň čítate! Príbeh je romantický, ale odlišný od tých, na ktoré sme zvyknutí, čo túto knihu robí zaujímavou.




4. Keď sa sfarbia javory (Zuzana Burgerová-Cacciabue)
Hodnotenie na GR: 4.25/5
Moje hodnotenie: 4.5/5

Kniha od slovenskej autorky je na mojom zozname asi veľkým prekvapením, ale v mojej recenzii som spomínala, že aj ja sama som bola prekvapená tým, že sa mi táto "domáca" kniha tak páčila. Je to romantický príbeh s pomalým spádom, ktorý nesmierne oceňujem, a venuje sa aj vážnejším témam popri jeho hlavnej línii. Vrelo odporúčam, avšak jediným zádrhlom sú dialógy medzi postavami cez ktoré sa ale dá prekúsať vďaka výbornému deju.





5. Fanúšička (Rainbow Rowell)

Hodnotenie na GR: 4.12/5
Moje hodnotenie: 5/5

Rowell je milovanou autorkou mnohých čitateľov a najznámejšia je asi zrovna pre Fanúšičku. Áno, možno by ste si z názvu mysleli, že to je kniha pre dvanásťročné dievčatá ale podľa mňa by aj starší boli milo prekvapení, čo táto kniha v sebe skrýva. Čo sa mne osobne najviac na knihe páčilo bola hlavná hrdinka, Cath, ktorá je mi veľmi podobná povahou. Je utiahnutá, nevychádza často z izby, vyhýba sa kontaktu s ľuďmi ale keď niekoho bližšie spozná, je úplne iná a otvorí sa.




A teraz sa presunieme do kategórie kníh, ktoré nie sú zrovna ľahkým čítaním, čiže sa venujú trochu ťažším témam a riešia otázky života, ale stále sú príjemným čítaním počas leta, pri ktorom si určite oddýchnete!



6. Jana Eyrová (Charlotte Bronte)
Hodnotenie na GR: 4.1/5
Moje hodnotenie: 5/5

Toto je klasika, ktorú by malo minimálne každé dievča prečítať. Je to nádherný príbeh, plný prekvapení a zvratov, ktorý vám prirastie k srdcu. Nie nadarmo je Jana Eyrová predsa považovaná za jednu z najväčších klasík!





7. Perla v piesku (Tessa Afsharová)

Hodnotenie na GR: 4.27/5
Moje hodnotenie: 4.5/5

Pre tých, ktorých zaujíma historická fikcia ale stále majú radi aj romantické čítanie je Perla v piesku ako stvorená. Príbeh je zasadený do obdobia pred Ježišom, keď Izraeliti získavali svoju zem. Je to možno nezvyčajný koncept, ale príbeh je naozaj zaujímavý, hovorený z perspektívy Rachab, bývalej prostitútky. Dej sa hýbe rýchlo a navyše vás vždy niečím prekvapí.





8. Klamári (E. Lockhart)
Hodnotenie na GR: 3.85/5
Moje hodnotenie: 4/5

Ak máte chuť na niečo tajomné, na príbeh pri ktorom si nikdy nie ste istí, čo sa naozaj deje, Klamári sú to pre vás to pravé. A ako bonus, dej sa odohráva na súkromnom ostrove, ktorý vlastní pár rodín a hlavnými postavami sú tajnostkárski tínedžeri. Čo je však na tejto knihe najlepšie je autorkin štýl písania, ktorý je natoľko umelecký, že vám nezostane nič iné než si väčšinu viet prečítať viackrát, aby ste naplno vpili ich význam.





9. Looking for Alaska (John Green)
Hodnotenie na GR: 4.09/5
Moje hodnotenie: 4.5/5

Greenovky sú vždy dobrou voľbou na odpočívanie. Jednoducho napísané, s kopou realistických postáv z ktorých vám aspoň jedna prirastie k srdcu. Navyše sa postupne v Looking for Alaska rozoberá trochu pochmúrnejšia téma, ktorá prináša mnoho zaujímavých myšlienok autora.






10. Wolf by wolf (Ryan Graudin)
Hodnotenie na GR: 4.29/5
Moje hodnotenie: 4/5

Nemôže predsa ani chýbať nejaká tá akčná kniha, ktorá vás udrží v napätí. Ako som spomínala v recenzii, táto kniha má veľmi rýchly dej doplnený sympatickou hlavnou postavou. Čo vás ale asi najviac na tomto príbehu zaujme je jeho koncept - veľký medzištátny závod na motorkách, ktorý organizuje Hitler, ktorý vyhral WWII? Cieľom hlavnej postavy je tento závod vyhrať a vďaka tomu sa dostať do tesnej blízkosti Hitlera, aby mu vrazila dýku do srdca.




Dúfam, že som vám priniesla aspoň nejakú inšpiráciu na letné čítanie.
Zaujala vás nejaká kniha z môjho výberu? 
Prípadne ste už nejakú z nich čítali?
Dajte mi vedieť v komentároch vaše názory, prípadne mi aj vy odporučte vašich favoritov! :)

2 komentáre:

  1. Z uvedených som čítala len Janu Eyrovú (ktorá mi prirástla k srdcu) a Klamárov, ktorí sú na dovolenku pri mori ako stvorení.
    Čo ma však veľmi zaujalo je kniha Keď sa sfarbia javory, ktorú už mám doma pár dobrých rokov, ale nikdy som sa k nej nedostala - myslím, že to čoskoro zmením, ako vidím! :) Rovnako ma tak čaká The sun is also a star, ktorú som si nedávno kúpila a svoju pozornosť upriamim aj snáď na Wolf by wolf, po čom pokukujem už riadne dlho vďaka nesmierne zaujímavému námetu.
    Ďakujem za odporúčania! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj! Som veľmi rada, že sa chystáš pustiť do Keď sa sfarbia javory, dúfam, že sa ti budú páčiť. :)

      Odstrániť