Znova ovláda mysle nepriateľov? : Never Fade (Alexandra Bracken - The Darkest Minds #2) | Recenzia

Autor: Alexandra Bracken
Séria: The Darkest Minds #2
Počet strán: 512
Hodnotenie GR: 4.35

Ruby nikdy neprosila o jej schopnosti, ktoré ju skoro stáli život. Teraz s nimi musí žiť každý deň, vedúc nebezpečné misie na zvrhnutie skorumpovanej vlády a vniknutie do myslí
jej nepriateľov. Ostatné deti v Lige detí volajú Ruby "Vodca", ale ona vie, čo naozaj je: netvor.
Keď je Ruby zverené obrovské tajomstvo musí sa vydať na svoju zatiaľ najnebezpečnejšiu misiu: odísť z Detskej ligy. Smrteľné informácie o chorobe, ktorá zabila väčšinu amerických detí - a premenila Ruby a ostatných, ktorí prežili, na obávaných a nenávidených vyhnancov - prežili každú snahu o ich zničenie. Ale pravda je uložená iba na jednom mieste: na USB v rukách Liama Stewarta, chlapca o ktorom si Ruby myslela, že je jej budúcnosťou - a toho, kto by ju už teraz nespoznal.
Ako sa Ruby vydáva na cestu po zúfalej krajine bez zákonov aby našla Liama - a odpovede o katastrofe, ktorá zničila jej život aj Ameriku - je na hranici medzi starými kamarátmi a sľubom, ktorý dala Lige. Ruby spraví čokoľvek aby ochránila tých, ktorých miluje. Ale čo ak výhra vo vojne znamená stratu seba samej?

Dobrá dystopia sa vždy zíde. Ako fanúšička prvého dielu tejto trilógie som sa s nadšením pustila aj do tohto.
Ak môj blog sledujete, viete, že som sa na túto knihu niekoľkokrát sťažovala a snažila sa ju čítať trikrát. Začiatok bol na mňa jednoducho príliš pomalý a nudný a myslela som, že čítanie nedotiahnem hádam nikdy do konca. Od druhej polovice boli však všetky moje očakávania prevýšené a ja som sa s knihou vydala na úplne iné dobrodružstvo.

Príbeh začína tam, kde skončil - Ruby sa vyrovnáva s tým, čo spravila a pomaly sa adaptuje na jej nový životný štýl v Detskej Lige. Nachádza nových priateľov s ktorými sa aj neskôr vydáva na nebezpečnú misiu. Musia získať čip na ktorom sú dôležité informácie o víruse, ktorý deti premenil na "monštrá", ako ich ostatní nazývajú. Čip však má Liam, chlapec, ktorému Ruby vymazala všetky spomienky na ich dobrodružstvá. Háčik je však v tom, že ho najprv musia nájsť. Kam sa však majú vydať ho hľadať? Jedine osud ich môže zaviesť na miesto, kde sa Liam skrýva a potom môžu len dúfať, že sa bezpečne dostanú späť domov.

Príbeh bol, ako som spomínala, zo začiatku veľmi pomalý. Oproti predchádzajúcej knihe, ktorá bola preplnená akčnými scénami sa v Never Fade nedialo absolútne nič do asi 150-tej strany. Toto ma samozrejme ako milovníčku akčných kníh ozaj hnevalo. Avšak, akonáhle sa dej trochu rozbehol a Ruby sa vydala na misiu, všetko nabralo na obrátkach a ja som nevedela prestať čítať. Keďže sa celý príbeh točí okolo hľadania čipu a Liama, hlavné postavy sú neustále v pohybe a stretávajú sa s rôznymi nástrahami, ktoré dej oživujú. Nečakané obraty v príbehu sú stále prítomné a vďaka tomu čitateľ vidí hlbšie do myslenia postáv a môže okúsiť ich charakter do hĺbky. Ako asi viete, ozajstný charakter človeka vypláva na povrch až v kritických situáciách a presne o tomto môžeme v knihe čítať.

Štýl písania, ktorý má Alexandra Bracken mi veľmi vyhovuje. Nie je prehnane poetický ani zložitý,
je celkom jednoduchý a reč je každodenná. Niekde medzi strany občas vhodí krásne vety, ktoré sú dostatočne hlboké na to, aby na ne ľudia vytvárali obrázky. Povedala by som teda, že písací štýl v tejto sérii je takým zlatým stredom, nič prehnané a váš mozog nemusí vynaložiť extrémne úsilie pri čítaní na pochopenie toho, čo sa autorka snaží vyjadriť!

Ruby je vynikajúca hlavná hrdinka. Je tým typom hrdinky, ktorá vás neotravuje svojou hlúposťou alebo nadmiernou dokonalosťou. Je obyčajná, ale obohatená o svoje schopnosti. Samozrejme, robí chyby, ale také, ktoré sú pochopiteľné a ktoré si aj neskôr prizná a ľutuje ich. Je múdra, vtipná, priateľská ale aj tvrdohlavá a rýchlo sa nahnevá. (Má vlastnosti asi každého násť-ročného dievčaťa na svete.) Avšak vďaka tomu, čo si zažila po vypuknutí vírusu jej to nesmierne páli a je vidno, že sa veľa naučila kvôli skúsenostiam, ktoré za ten čas, čo žila na vlastnú päsť, nabrala. Musím však povedať, že nie je výnimočná tým spôsobom, že si ju určite každý ako hrdinku zapamätá. Avšak ak milujete reálne postavy, tak Ruby je tou správnou hlavnou hrdinkou pre vás.

Do príbehu tiež prichádzajú nové vedľajšie postavy, ale ostávajú aj tie staré. Každá z vedľajších postáv je odlišná a preto spolu tvoria dobrý tím. Z môjho osobného pohľadu sú tieto postavy dobre napísané, majú každá vlastnú osobnosť a tak ako Ruby, pôsobia reálne. Keby naozaj nastala situácia, v akej oni žijú, viem si predstaviť, že by sa skupinka detí správala zhruba podobne. Avšak, ani jedna mi neutkvela v hlave natoľko, aby som o nej mohla písať. U mňa jednoznačne z postáv vyhrávajú Ruby a Liam.

Kebyže nie je začiatok Never Fade taký pomalý, hodnotila by som túto knihu ako excelentnú. Má všetko, čo v young adult dystopii hľadám. Výborné postavy, záživný dej, dobre sa číta a vie udržať pozornosť. Nuž, škoda. Ale kto vie, možno vám sa práve začiatok bude páčiť. Ja však aj napriek tomu, že ma začiatok nudil knihu hodnotím pozitívne, pretože som bola neskutočne nadšená z čítania príbehu z perspektívy Ruby raz znova.

Čítali ste už sériu The Darkest Minds?
Plánujete ju niekedy čítať, alebo vás nezaujala?