štvrtok 21. apríla 2016

Clockwork Prince (Cassandra Clare - The Infernal Devices #2) | Recenzia

Názov: Clockwork Prince (The Infernal Devices #2)
Autor: Cassandra Clare
Počet strán: 502
Žáner: fantasy
Hodnotenie GR: 4.48

Anotácia:

V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné .nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku. Niekto ich zradil. Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?



Môj názor:

Povráva sa, že Pekelné Stroje ako celková trilógia sú Cassandriným literárnym vrcholom a musím vám povedať, že tomu začínam veriť. Aj napriek tomu, že ma Mechanický Anjel neočaril až tak ohromne, rozhodla som sa pokračovať v sérii a hneď sa mi druhá kniha páčila omnoho viac.

Cassandrine Nástroje Smrteľníkov mi vždy prišli nemastné-neslané, stále rovnaké a postavy mi nesadli skoro vôbec. Ináč povedané, nedivím sa, že niekto v sérii nepokračuje. S Pekelnými Strojmi je to úplne inak. Veľa do toho robí viktoriánske obdobie, ktoré mnohým čitateľom, ako aj mne, príde neskutočne zaujímavé a očarujúce, či už tým, ako "staromódne" ľudia rozprávali alebo celkovému rozloženiu spoločnosti. V tejto sérii je celé toto prostredie výborne vykreslené a počas čítania som naozaj verila, že sa to odohrávalo na tom začiatku 19. storočia.

Ako každá správna kniha, aj Mechanický Princ v sebe ukrýval množstvo nečakaných prevratov. Cassandra Clare je podľa mňa v tomto vážne dobrá. Napríklad mňa by nikdy nenapadlo, že sa niečo také v knihe môže stať. Niektoré prevraty boli, aspoň pre mňa, vážne zarážajúce v dobrom zmysle slova a určite som ich nepredvídala.

Autorkin štýl písania sa mi v tejto knihe naozaj páčil. Knihu som medzi riadkami čítala rýchlo a na to, že som stíhala čítať iba v škole som ju dokončila za cirka 2 týždne, čo je na 500 strán dlhé skoro-monštrum podľa mňa veľmi dobré. Kniha sa netočila okolo nepodstatných vecí, každá situácia či rozhovor mal neskôr pre príbeh nejaký význam. Samozrejme, z Cassandriho pera vyšli aj výborné nezdĺhavé opisy, ktoré dodávali správnu atmosféru deju. Počas čítania som prežívala celú škálu emócií. Smiala som sa, bála, mala som nervy a cítila som či už ľútosť alebo radosť pre postavy.

Čo sa postáv týka, sadli mi omnoho viac ako tie v Nástrojoch Smrteľníkov. Tým, že je ich tam o niečo menej ako v tej sérii dostali viac priestoru na vlastné vyjadrenie a opisujú sa prevažne iba tri hlavné postavy - Tessa, Will a Jem. Chápala som ich pocitom a činom. Neviem povedať, ktorá postava je moja obľúbená, lebo všetky mi prišli výborné a komplexné. Sem-tam mi liezla na nervy Tessa s tou
jej nerozhodnosťou medzi Willom a Jemom, ale nakoniec som bola rada ako sa rozhodla. Jema som mala v prvej knihe veľmi rada a v tejto ma taktiež nesklamal, podľa mňa je jednou úžasne zaujímavou postavou. Nakoniec ostáva Will, ktorého som po asi prvú polovicu tejto knihy stále moc nemusela, ale keď bolo odhalené jeho tajomstvo, začala som preňho cítiť aj niečo iné než len nechuť. Taktiež, je asi najzložitejšou postavou série doteraz a začínam si celkom užívať jeho prítomnosti v knihe.

Kniha ako celok ma bavila, bolo tam dostatočne veľa akcie a aj trocha romantiky, čo je pre mňa a myslím, že aj pre veľa ostatných ľudí maximálne vyhovujúce. Ak ste ešte so sériou nezačali, mali by ste to napraviť. Podľa mňa stojí za čítanie a aj keď ste starší čitateľ, mala by sa vám páčiť, lebo nerieši toľko typické teenagerské problémy, čo som aj ja ocenila. A ak sa pýtate, či treba na jej čítanie prejsť cez sériu Nástroje Smrteľníkov, som názoru, že ani nie. Myslím, že o nič neprídete.



A čo vy? Čítali ste túto sériu?
Páčila sa vám?
Aké sú vaše názory na túto knihu? :)

4 komentáre:

  1. Jej literárnym vrcholom je Lady Midnight! Lady Midnight! :D Julian a Emma sú dokonalí! Musíš si to prečítať :D :D Ja som na tom závislačila asi dva týždne, kým som konečne predýchala, že pokračovanie dostanem až o rok. :( Proste vzťah Juliana a Emmy a Juliana k jeho súrodencom je neuveriteľne dobre opísaný, ja som pri čítaní ani nedýchala.

    Z TID bola podľa mňa Clockwork Prince najlepší diel. Jednotka možno trochu slabšia, ale potom sa to parádne rozbehlo a proste druhý diel... CC má fakt talent na vymýšľanie príbehov. Niektorým vadí, že všetky jej knihy sa dejú v tieňoloveckom svete, ale ja si myslím, že je to práveže dosť brutálne, ak vie stále dať dokopy novú zápletku a nové postavy v prostredí, ktoré už vytvorila a chce ho ďalej rozvíjať. Vidno, aké to má všetko premyslené.


    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi to trochu cheatnem a keď prečítam celé TID a TMI tak pôjdem rovno na tú Lady Midnight, lebo sa mi fakt nechce čítať všetky tie novely pomedzi tým. :D

      Odstrániť
    2. Aké novely? :D Ja som nič nečítala okrem toho :D Dobre, jednu so Shadowhunters Academy, ale to ma až tak nebavilo, podľa mňa sa tam veľmi dalo cítiť, že to nepísala Cassie. To môžeš pokojne vynechať, len tie hlavné prečítaj :D Obe ti potom pekne dokreslia obraz v LM, lebo podľa mňa dosť to nadväzuje. Akože ja si neviem predstaviť, ako to dáva zmysle niekomu, kto predošlé série nečítal, lebo zase je tam aj veľa narážok na TMI a TID, aj staré postavy sa zjavia a aj keď sa Cassie snažila všetko povysvetľovať, mne by to asi veľmi nedávalo zmysel. Takto, keď mám všetko prečítané, mi to zmysel dáva úplne super. :D

      Odstrániť
    3. No nie sú to možno úplne že novely :D ale myslela som tým Kódex, Zápisky MB, Shadowhunters Academy a ktovie čo ešte existuje. :D :) Kto má čas a chuť všetky tie knihy čítať? Ja si radšej prečítam niečo iné, mám chuť iba do tých hlavných kníh. :D

      Odstrániť