nedeľa 23. novembra 2014

TOP 4: Contemporary

Ako milovníčka fantasy, dystopických a (post)apokalyptických kníh občas potrebujem nejaký ten oddych od takýchto náročnejších žánrov a ten si doprajem prostredníctvom ľahšieho čítania - contemporary kníh. Už som ich niekoľko prečítala a tak som sa rozhodla vám odporučiť 4 najlepšie takéto knihy, ktoré sa vám budú určite páčiť a pri ktorých si úžasne odpočiniete a vypnete! :)





  • Fangirl od Rainbow Rowell
GR

“In new situations, all the trickiest rules are the ones nobody bothers to explain to you. (And the ones you can't Google.)” 

Cath a Wren sú dvojčatá ale to, že vyzerajú rovnako neznamená že sú tiež rovnaké ako osobnosti. Wren je tá aktívnejšia, sebavedomá extrovertka zatiaľ čo naša hlavná hrdinka Cath je introvertka, ktorá sa bojí zoznamovania a väčšinu času trávi zavretá v izbe za laptopom a píše fanfiction o Simonovi Snowovi (akoby Harry Potter v ich svete). Jedného dňa idú obidve na rovnakú výšku a tak je Cath nútená bývať na internáte s niekým koho nepozná. Jej spolubývajúca raz dovedie do ich izby milého a pekného Levi(a) a odvtedy sa Cath zmení celý život. 

Toto je asi jedna z najlepších kníh ktoré som tento rok prečítala. Cath je strašne dobrá postava s ktorou sa asi mnoho dievčat stotožní lebo je proste normálna a priemerná. Kniha je sama o sebe veľmi zábavná a rozkošná. Určite ju čeknite, povinne!



  • The DUFF

“No matter where you go or what you do to distract yourself, reality catches up with you eventually.” 

Nakoľko som mala šťastie v jednej GA, túto knihu som vyhrala. Pred pár dňami som ju dočítala a musím povedať, že patrí k mojim obľúbencom. Veľmi rýchlo sa číta, naozaj som ju mala dočítanú za 2 dni. nechcem vám moc hovoriť dej, pretože ja som do toho išla bez toho aby som o nej vedela viac než hovorí anotácia a myslím, že ma tak aj príbeh viac zaujal a prekvapil. Poviem vám však, že kniha sa zaoberá naozaj reálnymi problémami a životnými situáciami, ktorými mnoho z nás prechádza. Je veľmi realistická aj napriek tomu, že to je fikcia a aspoň vo mne to zanechalo message, že všetci sú nejakým spôsobom "messed up" aj keď to nedávajú najavo.




  • Looking for Alaska od Johna Greena
“I may die young, but at least I'll die smart.” 

Miles nemá veľa kamarátov. Keď však príde na výšku nájde si tam pár a s nimi začne robiť veci, ktoré by pred tým nikdy nespravil. Možno s na prvý pohľad zdá, že ide iba o neho a o to ako si žije a čo robí, ale kniha nesie omnoho väčšie posolstvo. To, ako si ho vysvetlíte záleží už iba na vás. Je to skvelá oddychovka o ničom ale zároveň o niečom. Určite moja najobľúbenejšia od Johna. Kto tvrdí, že TFiOS je jeho najlepšia kniha asi ešte nečítal túto. A len tak PS: ak máte možnosť z jazykového hľadiska, prosím čítajte originál a nie preklad lebo celý príbeh tak stráca na hodnote. :)





  • We were liars
GR

“What if we could stop being different colors, different backgrounds, and just be in love?” 

Naozaj vám o tejto knihe nechcem nič povedať, proste si ju prečítajte. najlepšie je ísť do nej bez toho aby ste niečo vedeli, ale aspoň vám preložím oficiálnu anotáciu, ktorá vám toho o deji napovie naozaj "veľa".
Krásna a úspešná rodina.
Súkromný ostrov.
Skvelé, zničené dievča; vášnivý chlapec čo sa zaujíma o politiku.
Skupina štyroch kamarátov - the Liars - ktorých priateľstvo sa stáva zničujúcim.
Revolúcia. Nehoda. Tajomstvo.
Klamstvá a ďalšie klamstvá.
Pravá láska. Pravda.
Kniha je písaná skôr na spôsob záhady, ale aj tak sa číta ľahko a nie je náročná na myslenie ako nejaké kriminálky a podobne. Ak chcete vedieť viac - tu je recenzia :).


Ja osobne hodnotím všetky tieto knihy 5/5 hviezdičkami a dúfam, že ak niektorej z týchto kníh dáte šancu budete mať podobný názor. :)
Čítali ste už niektoré z týchto kníh? Ak áno, aký máte na ne názor?
Ak ste ich nečítali, chystáte sa na ne teda? :))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára