pondelok 19. januára 2015

Z labyrintu na púšť? Labyrint 2: Spáleniště - Zkouška (James Dashner) | Recenzia

Názov: Labyrint 2: Spáleniště - Zkouška
Autor: James Dashner
Počet strán: 344
Žáner: dobrodružný, sci-fi
Hodnotenie na GR: 3.98





O čom kniha je?


Labyrint byl teprve začátek. Nalezením cesty z Labyrintu to mělo skončit...
Už žádné hlavolamy. Žádné proměnné. A žádné běhání. Thomas byl přesvědčený, že když se jim podařilo uniknout, vrátí se on i Placeři ke svým dřívějším životům. Nikdo však ve skutečnosti netušil, do jakého života se vracejí. Země, sežehnutá slunečními erupcemi a spálená novým, krutým klimatem, se změnila v pustinu. Vláda se zhroutila – a s ní i pořádek. Rozpadajícími se městy teď bloudí „raplové“, lidé pokrytí hnisavými ranami, které infekční nemoc nazývaná erupce dohání k vražednému šílenství. Hledají, kde by našli další oběť... a potravu. Pro Placery běhání zdaleka neskončilo. Namísto svobody zjišťují, že mají před sebou další zkoušku. Musejí překonat Spáleniště, nejvíc sežehnutou část planety, a do dvou týdnů dorazit do bezpečného útočiště. A organizace ZLOSIN se postarala o to, aby uzpůsobila proměnné a nastavila šance v jejich neprospěch. Thomase čeká zkouška ohněm – skutečně přechovává někde v hlavě tajemství svobody? Nebo bude věčně vydán ZLOSINu na milost?





Môj názor na túto knihu?

Spáleniště sa mi naozaj páčilo! Nepovažujem ho však za jednu z najlepších kníh aké som kedy čítala, ale taktiež nebolo zlé. Podľa mňa taký lepší priemer, čo je vidno aj z hodnotenia na GR. Páčilo sa mi zhruba tak isto ako prvá kniha.
Dejová línia bola plná akcie, naozaj si nepamätám moment, kedy sa nič nedialo, jednoducho akčných scén tam bolo hojne, taktiež prevratov tam bolo neúrekom, až na mňa každú piatu stranu vyblafovali BAM BAM BAM BAM BAAAM. Kratšie povedané, neboli tam časti v ktorých by som sa vyslovene nudila a modlila sa aby to už išlo ďalej. Skoro vždy, keď som išla položiť kindle tak sa mi nechcelo lebo som ešte vyslovene potrebovala viac z tej knihy.
V knihe bolo predstavených mnoho nových postáv a asi taká najhlavnejšia je Brenda. Zo začiatku mi vadila, ale postupom času, ako som zisťovala aj niečo viac o Terese som si ju obľúbila. Bola by som však radšej keby Dashner vedel lepšie a viac popísať postavy a to ako sa správajú a podobne. Kvôli tomu, že mi tam takéto opisy chýbajú som sa dlho nevedela s postavou Brendy, či už iných nových postáv, vyrovnať.
Už predtým čo som sa pustila do knihy som vedela, že sa bude odohrávať niekde na púšti a myslela som, že to bude celé len o tom ako sa cez ňu snažia dostať a že to bude také trochu nudné, ale ostala som milo prekvapená, lebo Dashner to poriadne "okorenil" všelijakými prvkami, ktoré vám však nechcem prezradiť!! Ako som spomínala vyššie, naozaj som bola 98% času napätá.
Štýl písania sa nelíši od prvej knihy, nezdá sa mi, že by Dashner spravil výrazný pokrok. Takže ostáva na tom lepšom priemere, čo sa tohto týka. Musím však podotknúť, že v tejto knihe pridal omnoho viac vtipných scén, pri ktorých ma skoro aj niekedy zo stoličky vykotilo. Najviac sa vždy smejem na záderoch Minha, kto by sa na ňom však nesmial, nie?

Čítali ste už Labyrint? Chystáte sa aj na toto pokračovanie? :)
Alebo ste iba videli film? Ak áno, určite odporúčam prečítať túto knihu predtým než pôjde do kín film, lebo to jednoznačne pomáha pochopiť určité aspekty, hlavne ohľadom WCKD! :))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára